onsdag, juni 09, 2010

Såhär har jag det, för det har jag bestämt. Så det så.

Man formar själv sin verklighet, så nu formar jag min:

-----------------------------

Idag väcktes jag av ett lite jobbigt, krångligt besked. Men, bestämmer jag, det är inget olösbart problem, jag tar ett andetag och väntar tills imorgon då jag kan få tag på rätt person som gladeligen hjälper mig att lösa det.

Sen går jag ut i mitt fina, välstädade kök och lagar min dagliga, jättegoda, hälsosamma frukost, tar med mig den tillbaks till sängen och kurar ner mig under Hans täcke som fortfarande luktar av Honom fast han gick till jobbet för flera timmar sen.

Och här sitter jag nu, helt bekvämt, med en god frukost, invirad i hans doft, och har inga tider att passa, och obegränsat med pengar. Så skönt att inte behöva tänka på pengar över huvud taget, de bara ramlar in. Så fantastiskt att den där stora klumpsumman ramlade in just nu så jag slipper oroa mig för min ekonomi! Letar runt på vintageallure efter vilka klänningar jag ska köpa, och kollar om jigwalk fått in några nya, fantastiska dansskor. Och så tänker jag att imorgon eller på fredag, då ska jag dra ner på stan och köpa lite sommarkläder till Comoresan. Fast först blir det en sväng förbi gymmet där jag springer på bandet i en timme utan att det känns i knän och höfter, för nu är jag så stark så jag klarar allt jag vill.

Sen sätter jag mig och skriver 20 fantastiska sidor i den nya boken, som i september kommer publiceras och toppa försäljningslistorna.

Fan va gött jag har det! Tack för mitt fantastiska liv!


Inga kommentarer: