onsdag, juni 14, 2006

Hurt 2.0

Insåg just att man kan läsa gårdagens titel på två sätt. Hurt som i hurtig (vilket var den ursprungliga tanken) eller på engelska- hurt- aj aj. Vilket jag fick lite lite lite känns knappt men nästan lite träningsvärk i armet.

Dagens hurt skall läsas på engelska. Jag har nämligen gjort en plågsam insikt idag. Jag är numera en del av vårdsektorn. Har varit på utbildning hela dagen och fått höra oavbrutet "när man arbetar med vård" eller "när man arbetar inom vården..." Jag må vara dum, men jag hade inte insett detta. Tycker inte att det är vård riktigt när man jobbar med intellektuella funktionshinder. "Nä, det heter omsorg." Samma sak tycker jag. Undrar vad jag trott att jag ska jobba med egentligen. Det har hur som helst plötsligt slagit mig att det kanske inte alls blir en så fantastisk sommar som förra året. Just nu är den i och för sig rätt fantastisk, jag jobbar inte alls mycket, bara solar och badar och läser mest. Fast långtråkigheten närmar sig. Cicci jobbar och Linda har inte kommit ner än, så jag har ingen att umgås med på min lediga tid. Vad göra? Läsa Doktor Glas. Den var ju kul i ungefär... 70 sidor. Nu är den dötråkig. Plus att jag igår insåg att mitt jobb mest går ut på att sitta och glo och vänta på att nån av de boende vill något. Vilket de inte vill. Jag kommer alltså ha läst ut alla kursböcker på ett kick. Och hur kul kommer det vara?

Brrr. Får lite ångest när jag tänker på jobbet. Det vilade en... koma-artad stämning över stället. MEN... Det blir nog bra när man lärt känna de boende lite.

Kunde det inte åtminstone jobbat en liten snygging där som man kunde sommarflörtat lite med?

Nu ska jag titta på 500-kilosmannen. Hoppas jag. Om jag får för mamma. En tv, två viljor.

Inga kommentarer: