fredag, september 26, 2008

Om att vara med i radio

Ibland kan man undra vad det är för folk som ringer in till radio, speciellt när man zappar förbi morgonradio i tv och det är Olle Waller som svarar på sexfrågor. Tror man att ingen känner igen ens röst när man ringer in och frågar "Hej jag heter... öööhhh... Katarina..., och jag får klåda i muffen efter latexkontakt."

Anywho, vad är det för människor som mailar till radio och får dem upplästa, är med i fredagsflörtar, tävlar i korkade tävlingar och ställer konstiga frågor? Och här kommer svaret.

JAG!

Jag har egentligen ingen poäng med mitt ringande och mailande och tävlande, mer än att jag vill dela med mig av skojiga saker till hela svenska folket. Och det konstiga är att... JAG LYCKAS JÄMT! Jag får ALLTID vara med i radio om jag ringer in, och mailar jag så läser programledarna ALLTID upp mina mail i radio. Senast igår fick jag ett litet mail uppläst i morgonpasset i P3. De har ett litet moment i programmet som kallas "Ockulta hörnan" där det diskuteras mer eller mindre spooky saker. Och vad platsar bättre där än kuddmysteriet? Skickade in ett mail, men har inte hunnit lyssna sen dess. Förräns idag (hurra för lyssna igen-funktionen på P3:s webradio!). Och döm om min inteförvåning när Olle the one and only läste upp kuddmysteriet i radio!

Litet axplock av Ozzys medverkan i radio (läs P3):
80-tal: Tävlade i det legendariska programmet Metropol och vann en ful jeansskjorta och lite annat stuff.
80-tal: Tävlade medelst improviserad radioteater (! Det ska böjas i tid...?) i radioprogrammet September och vann kortlek och annat skräp
80-tal: Var med i programmet Radioapparaten och vann två biljetter till Sting i Stockholm, dit jag inte fick åka för mamma för jag var för ung. Bajsigt.
Därefter faller kronologin men...
Kafferepet i Christer tipsar Ozzy om hur man marknadsför ett litet clownföretag. (Peter Apelgren tyckte vi skulle nischa oss med "Vi är de gravida clownerna" eller "Vi jonglerar med grodor och hasch".)
Så funkar det läser upp en helt galet lång fråga jag skickat in om hur man skulle se ut om man satt på en rutmönstrad stol utomhus i ett helt år. Denna fråga lästes sedan upp i "Best of Så funkar det" två gånger och hamnade därefter i best of allt humoristiskt i P3:s webradio.
Tävlade och vann fredagsflörten (för att sedan bli dissad måndagen därpå iofs, det sög lite.)
Och radioteatern dåra. Jag och teatereliten. Det var nästan weirdast.
Och morgonpasset dåra.
Bland annat.

Men! Nu hör jag att de har karaoketävling i morgonpasset! Fan, jag borde ju tävla där!

Är jag nörd?

(Ja, då kanske jag kan tävla i nörd royale i helg-morgonpasset!)

Ja, P3-nörd i alla fall.




Inga kommentarer: