torsdag, september 18, 2008

Häjsan häjsan häjsan häjsan heer ee rådio Jöttebarj

För ungefär en vecka sedan ringde en reporter från radio Göteborg (uttal: råådjo Jättebaaarj) till mig.

"Hej, jag har hört att du är med i jagvillhabostad.nu, vi ska göra en reportageserie om bostadsmarknaden i Göteborg och undrar om du vill vara med i ett reportage?"
"Hehehehe... Dô, de va la opraktesst för ja feck ett fösstahandskontrakt för en vecka sen vettô" svarade jag då.
"Men, det var ju jätteskoj, vi kanske hör av oss igen då!"

Nädå, inte fan hör de av sig. Eller... Jo det gjorde de visst! Igår! Så idag har jag blett enterjuvvad i min nya leega ve Mönkebäckstårjet änna. De va la skôj! Eller ja...

Hur kul är det att höra sig själv stamma fram ord som bostads... vahettereee... såna... som har alla bostäder... vad heter det... fastighetskôtare ellerrrr? Najjjj bostadsbolåååg menar ja jö! För det är klart att blir man intervjuad i radio så

1) Får man extrema nysattacker
2) Glömmer man av alla fina ord i hela världen
3) Loooter man som en jedddra reeeedi arrrbetareeee me Jöttebåssbloood i ådrerna
4) Pratar man för fort
5) Stammar man
6) Kommer man inte på några svar på frågorna

"Hur kommer ditt liv förändras nu när du har ett förstahandskontrakt?"
"Inte alls."
"Trivs du?"
"Nä. Eller joo, det är klart jag trivs, men här ser ju ut som f*n eller jag menar det är ju så väldans (ville säga jävvvla) rörigt och ofärdigt."

HAHAHA jag dör åt mig själv. Sämsta interjuvvvoffret i år.


2 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Kan ju inte varit värre än när jag skulle uttala mig om semikolon i Lantz i P1!
Kommer du till Gyllene Prag på torsdag förresten? Kolla här: traffas.blogspot.com

Anonym sa...

hahaha jag dör.. det där vill jag höa // Cicci