onsdag, september 24, 2008

Kuddmysteriet

Skyndar hemåt efter skolan för att börja ta tag i djävulshemtentan. Byte på Redbergsplatsen. Bah! Kan inte låta bli att slinka in på Retro Deluxe och bara snacka bort en liiiiten stund med Ellen. Vi bänkar oss i den sköna soffan. Ellen virkar och visar inredningstips hon hittat i Sköna Hem. Blädder blädder.... Och döm om min förvåning när det på en sida pyntats med en likadan kudde som jag har hemma. Inte så märkligt tänker kanske du, men...

jag har sytt kudden själv

av en gammal kjol jag köpt på loppis.

Och när jag funderat en stund så slår det mig att jag ju faktiskt sydde... två... kuddar... men bara har en i soffan... VAR är den andra kudden? I SKÖNA HEM! Kollar var kudden är inköpt. "Hundra kronor på stadsmissionen". HAH! "Sammetskudde" står det i och för sig. Min är inte av sammet. Men ser PRECIIIIS likadan ut! Hur hänger detta ihop???

Jag är förbryllad.

Och blir ännu mer förbryllad när jag bläddrar vidare och ser att de tapetserat med samma (likadan) tapet som Ellen har på tjottan på Retro Deluxe. En vintagetapet som hon köpt en rulle av nån gubbe på nån loppis nån gång. What's the odds att samma hamnar i Sköna Hem?

Det är alltså någon inredningssnokare som förföljt oss?



Inga kommentarer: