tisdag, september 23, 2008

Stress

På måndag börjar min praktik för hösten och jag vet fortfarande inte var jag ska vara. Stress.

Igår fick vi ut en helt bisarrt tung hemtenta på en jätteliten kurs och litteratur jag inte hunnit läsa pga flytt. Stress.

På lördag kommer det 10 bluesdansare från Lund som ska slagga i min totalt tomma gamla läga. Så jag måste väl dit och typ... städa lite lojt på tjotta och hämta hyresavin. Stress. (Med bonus dock. 10 pers, om de tar varsin möbel från förrådet och kånkar ner i lägan så vart alla fula furumöbler som tillhör lägan på plats på nolltajm. Very najs bonus. För om jag ska göra det själv kommer det ta två timmar och pajja ryggen.) Men... Stress.

Om jag får den praktikplats jag hoppas på ska jag hålla 4 lektioner à 2,5 timma om kvinnohistoria. Stressssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Och hur blir man av stress? Jo, trött som fan. Så idag har hela dagen (förutom den tid jag ägnat åt tvättstugan och hektisk sistaminuten-stipendieansökan som jag fick åka till Redbergsplatsen och faxa in och hem igen och stress stress) gått åt till komatiskt horisontalläge i soffan där tiden fördrivits med a) skräp-tv, b) småslummer c) hundra sidor om konsumtionshistoria och d) ett jäkligt intressant program om klädedräktens historia som jag faktiskt tillät mig se på eftersom det handlar om det som tentan handlar om.

Men fyfan vad trött jag är. Och här ser ut som skrutt. Lite mindre skrutt än igår, men ändå. Skrutt. Och jag är trutt.

Blö


Inga kommentarer: