måndag, september 01, 2008

Ozzy Flintstone?

Mysteriet med klottraren verkar vara löst. Efter vakna rapporter från Mitt fantastiska livs läsare (min hemliga chef och tant Johanna) så förefaller det som att den välvårdade medelålders mannen var på väg att skriva

TÄNK PÅ DE HEMLÖSA!

Det hade varit roligare om han hade varit på väg att skriva

TÄNK PALEOLITISKT! (ÖversättarHelenas förslag)

Paleolitiskt betyder för dig som inte känner till detta "som på stenåldern" typ. Tänk som på stenåldern! Klubba en kvinna i huvet och släpa hem i håret, bo i en grotta och samla din mat för dagen!

Om han hade skrivit så hade mina två senaste inlägg verkligen hängt ihop. För om vi skulle gå tillbaka till att leva som på stenåldern så tjiff tjoff så vare slut på den globala uppvärmningen! Hurra!

Fast... Om vi helt ska undvika att göra om samma tabbe igen så måste vi gå tillbaka till tiden före då människan började odla och hålla boskap. För har ni tänkt på det, att om vi aldrig börjat odla hade vi fortfarande varit grottmänniskor. I och med att vi började odla började vi också forma jorden efter oss, istället för att själva forma oss efter jorden.

Grottlivet är alltså att rekommendera.

Fast... Då är det ju slut på att köpa skivor med bra musik och lyssna på i sin lilla musikspelare... och då är det ju slut på att shoppa fina kläder... Och då är det ju slut på att... äga något som är tillverkat i fabriker. Det vill säga... i princip allt jag har i mitt hem.

Mitt hem, som om en vecka eller två ska plockas ut ur sin grotta för att fraktas några kilometer till en annan grotta. Som jag inte vet hur jag ska lyckas med, för jag har diskbråck.

Undrar om det fanns diskbråck på stenåldern.



2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror inte på nostradamus. han har talande beskrivningar och så, men när det är ENBART negativa uttalanden så misstor jag det, för allt är inte svart, allt är inte vitt. Dessutrom: om detr kollekvita medvetandet tror att världen kommer att gå under så kanske det sker, MEN de måste ju samtidigt sätta ord på vad de menar med "världen går under" vilket de inte gör så därför sker det inte. Men något kommer att hända och något kommer att hända snart. Vi kommer kunna leva som vi levt men saker som känns viktiga för oss nu kommer att bli genomskinliga och oviktiga. Själv vill jag snarast flytta bort från kusten för naturkatastrofer numera tycks röra sig ganska mkt runt vatten och vind...

och guben skulle nog skriva TÄNK POSSETIVT. felstavat.

//L

Översättarhelena sa...

HAHAHA!

Måste nog säga att nackdelarna med paleolitiskt tänkande är större än fördelarna.