torsdag, december 20, 2007

God äckelmorgon

Julstädning innebär att man (jag)inte kan undvika vissa nödvändiga städ.

Så igår

gjorde jag rent

avloppet under duschen.

Jag höll helt allvarligt på att kräkas! Alltså pilla bort hår och sånt har man ju gjort förr, det är vedervärdigt men överlevbart. Men på sistone har det kommit en doft av avlopp i hela badrummet ungefär en minut efter att jag spolat, tvättat händerna eller duschat. Så igår provade jag att verkligen göra rent avloppet under duschen.

Och nu kan jag inte skriva mer om det för jag får kräkfeeling av bara tanken.

Varför finns avlopp?!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Avloppen uppfanns av rörmokarna så att det yrket skulle kunna finnas. Avloppsare kallades dom först, sen kom någon på att det inte handlade om loppor och sånt. Då blev det rörmokare.
Hur som helst. Varför finns avlopp? Tänk hur det skulle vara utan avlopp. Du skulle få simma omkring i din läga i skit. Knappast bättre.
/Frispel i hjärnan

Persiljas Hus sa...

Tänk på mig. 6 duschare om dagen, varav 1 har skägg, och trimmar sig i duschen, avloppsgegga á la Ica MAXI.
Äckeläckel, kräääk, varannan vecka...
Kunde inte avloppsgeggan åka i tjocka rör bort till nån stor reningscentral där någon arbetade med att rensa bort avloppsgegga så att jag och andra slapp röra och se och lukta den!? Tjing för att slippa det jobbet!

KuriÅsa sa...

Oääääää inte avundsjuk på dig P! I förra lägan, när jag bodde med långhåriga Jakopp fick han rensa för det var hans långa hår som orsakade stopp. Hävdade jag. Tycker att samma grej borde gälla din gube och hans skäggstrån. Ner på knä man!

Anonym sa...

urk.. ja där kan det bildas mumma =)