onsdag, december 19, 2007

Frågetecken = dataspel skulle jag tro

21 dec: Åka hem till mor och hennes nya sambo. (Ny plastpappa när man är 35? Känner mig som ett skilsmässobarn. Jättekonstig känsla.)
22 dec: Sminka 7 människor i Uddevalla till följande figurer: Piff, Puff, Timon, Pumba, Lady, Lufsen och Nalle Puh. Lätt? Ne. Framförallt inte Pumba. Snubben har långt tryne och två gigantiska betar.
23 dec: Klä julgran och känna mig obekväm i mammas nya sambo-hem.
24 dec: Fira the ultimate julafton med mor, sambo, bror, svägerska och tre skojiga syskonbarn.
25 dec: Vedervärdig homecomingday som har skojpotential alternativt åka stan gå ut med stanfolk.
26 dec: Bakfylla och ?
27 dec: Åka stan dansa lindy hop.
28 dec: ?
29 dec: Passa tre skojiga syskonbarn så att bror plus fru kan fira sin fyrtiofjårtonde bröllopsdag.
30 dec: ?
31 dec: Tillsammans med Cicci ha ångest över att vi inte blivit bjudna på någon rolig nyårsfest i år heller utan istället förmodligen sitta hemma hos någon valfri och intaga socker, fett, och alkohol tills vi mår illa.
1 jan: ?
2 jan: ?
3 jan: Åka stan dansa lindy hop.
4 jan: ?
5 jan: ?
6 jan: Åka hem till stan - eller nä det har jag redan gjort.

Om det är nån som vill räta ut ett frågetecken - varsågod. Framförallt om det gäller nyår. Varför finns nyår?


9 kommentarer:

Anonym sa...

Fyrtifjåttån? Wow, du har bättre koll änn maj.

Anonym sa...

Nu ska jag bara testa änn graj.

Ann sa...

Coolt, då har din bror och hans fru bröllopsdag på min födelsedag!

Ja, varför finns nyår egentligen? Och varför blir man äldre varje år? Två saker som man kunde ta bort tycker jag.

Anonym sa...

Bror - lyckades gräjän?

Ann - coolt! Och nej till ålder. Och ja till att dansa imorrn! Börjar känna mig övergiven av da danscrew!

// Ozzy icke inlogg

Anonym sa...

*dansar en happydans*
nytt inlägg hos ozzy!

Peter Madison sa...

Nyårsafton finns endast till som en komprimerad sista dag över hela årets samlade ångest och vid tolv blickar vi fram mot nästa års samlade ångest...haha...hmm...sorry. :)

Eller så fixar man ihop ett litet kalas, valfritt hur stort, sina bästa vänner har man där och det äts god mat, pratas om allt mellan himmel och jord. Tråkiga ting och glada ting för det är ju så livet är. Vid tolvtiden håller man om valfri människa och blickar upp mot det förunderliga och obegripliga att vi, trots allt, fått ynnesten att finnas till i allt detta och vi smuttar på champagneglasen och skålar in det nya året och sen lämnar vi glasen halvfulla så det räcker in till nästa år också och sen dansar vi tills vi stupar för det är nämligen som så att det ska vara gott att leva...för det är ju ganska gott att leva...när allt kommer omkring...!

Kram påre.

Anonym sa...

du kunde fått komma hit om jag inte hade jobbat på nyår och om jag hade haft sovplats. eller om du hade haft pengar till hotell.

fast du är ju alltid välkommen hit anytajm.

Anonym sa...

Svägerskan, du kan gärna hänga här om det inte känns obekvämt. Maken och jag tittar inte trånande på varann (även om jag fortfarande gillar honom) så du behöver inte må illa. Och soffa har vi, brorsbarn har vi som vill anfalla dig och ja... det kanske inte låter så skoj.
26:e dinner?

KuriÅsa sa...

Ojoj tysen kommentarer! Och jag som har blivit blogg-lat!