torsdag, augusti 25, 2011

Borde jag veta sånt här?

Hej hopp jag är arbetsfri igen, så kanske kanske vaknar bloggen till liv igen, vi får si!

Dagens fundering handlar om en grej jag precis såg på tv, i en av de fantastiska gåtfulla reklamfilmer vi dagligen gödslas av. En hudkräm som "reducerar hudens 10 ålderstecken".

Hmm. 10 ålderstecken alltså. Så, hur bevandrad i åldrandet är jag egentligen, åldersnojjig som jag är?

Hudens 10 ålderstecken:

1: Rynkor.
2: Pigmentsfläckar.
3: Slapp hud (fast det är väl detsamma som rynkor?)
4: .... ööö grövre porer kanske?
5: ........ ööö .... kärringvårtor med hårstrån i? Finns det en kräm som reducerar sånt??!!

Vettifan, men i min värld är nästa ålderstecken typ likstelhet. 10 ålderstecken?? Hallå?



Folk har verkligen viktiga saker att oroa sig för...


Om jag blundar riktigt hårt så kanske alla mina ålderstecken syns?


Inga kommentarer: