söndag, oktober 11, 2009

Tröttja

Ååååhåhåhåhåååå vad jag vill skolka från praktiken!!! Jag har inte haft ett nine to five-jobb sen 1997 och nu minns jag varför.

Fifan för nine to five. Man örker ju int nånting alls! Klockan är nu tjugo över sju och jag fundilerar så smått på att gå och lägga mig. När gick jag och la mig halv åtta senast? När jag var... fyra bast kanske?

Människan är inte skapt för att gå upp 05:15. I alla fall inte Ozzy-människan.

En annan störande grej är att jag funderar på att gå och lägga mig för att jag är... uttråkad. Skulle kunna städa. Men... lill inte. Blä. Den här praktiken suger musten så otroligt fett ur mig. Lill ingenting.

Min handledare tar ju fan inte rast heller. Kastar i sig mat på 10 minuter. Så jag gömmer mig på kontoret för att få rast, men hon börjar diskutera planeringar, didaktiska frågeställningar och annat. Någon gång har jag sagt till henne "jag tänkte slösurfa och låta hjärnan ta rast en stund nu om det är ok". Vilket det är. För hon inser ju att hon inte tar rast. Och fortsätter jobba. Och har jättehöga krav på mig. Vilket hon iofs kanske borde ha, med tanke på att jag i princip är färdigutbildad nu och ska vara en jämlike.

My ass.

Jag kan ingenting. Jag har inte tusen övningar att dra ut ur röven. Jag är totalt omotiverad och tycker att hon kräver för mycket av eleverna, och lider med eleverna som har sin första lektion klockan åtta.

Jag kommer bli en filmvisar-fröken. Hjälp.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lite granna samma som det där med hantverkarna om man tänker på det.

I princip allajobb är till för såna som är A människor(hehe det kallas så jag har läst det någonstans), dvs de som sover sex timmar är pigga som fan och jobbar bäst på förmiddagen.

Vi B människor som behöver minst 8 timmars sömn och jobbar bäst på eftermiddagarna är liksom alltid på andra plats när det kommer till personer att ta hänsyn till.

Frågan är vad skall vi göra åt det? Revolution? Vi kommer till jobbet när det passar oss, så får de minsann se hur de klarar sig utan oss :OP? Jag bara spånar...// Sara

Anonym sa...

Passa dig för Per Mopoix' spöket. Hmmm, undrar om han och Monica Z hade något ihop... stenciiiiiiiiiler

/Lindex

Ann sa...

Åhåhå, filmvisarfröknarna var ju de man gillade mest! Dina två senaste inlägg har varit fantastiska, jag högläste dem för min kompis Lina i England. KRAAM

Cecilia N sa...

Som jag antydde tidigare. Gå upp på morgonen är inte min favoritgrej och jag hade DÖTT av att behöva gå upp 05.15 tre dar i veckan!