onsdag, maj 19, 2010

Vänd neggot till possit

Plopp på facebook.

Ellen: Jag sitter på apoteket på Kungsport med världens migrän och kan inte röra mig.

Oh no! Jobbig sits! Sitta helt kräkfärdig på ett ställe man inte vill vara på och inte kunna ta sig därifrån! Vet precis hur det känns, ihärdiga läsare av denna blogg minns väl den feruketansvärda tågresan hem från Jönköping för några år sedan som slutade med att jag blev sittandes på en sandbox på centralen i en timme eller vad det var innan jag klarade att släpa mig till taxifållan och ta en taxi som nästan lyckades köra mig hela vägen hem. Nästan. Med 200 m kvar tvingades jag slita upp dörren och kräkas ut på gatan. Mitt på ljusan dag. Ångest.

Men det var då det. Idag är det Ellen som mår bajs. Och jag som ÄNTLIGEN skulle släpa mitt arbetslösa arsle ner till Retro Deluxe och fika bort några timmar tillsammans med henne och catcha up on the latest news!

Jag skulle kunna förbanna ödet. Idag är en perfekt dag för att chilla i Haga, och jag hade dessutom lite shopping att göra. Att Ellen dessutom mår bajs gör mig inte gladare. Men, istället för att begrava tankarna i neggoträsket inser jag att jag kan gå en prommis till bibblan och hämta reserverade böcker (om bland annat positive thinking!), köpa lite fika och sätta mig i solen och svara på det underbara brevet jag fick på posten från Lena idag.

Fy fan va gött.

Jag måste inte sitta hemma och må dåligt bara för att min kompis gör det, eller är man ego då?


Inga kommentarer: