lördag, maj 29, 2010

Ozzy livebloggar!

Jag gör något jag inte gjort sen faghagtiden.

Jag tittar på Eurovision song contest.

Intresserat.

Och saknar transorna något vansinnigt och undrar hur fantastiskt stupfulla och galaklädda de är just nu.

Och eftersom jag pga trötthet efter några tidiga morgnar och sena nätter kollar på spektaklet i min ensamhet får jag helt enkelt dela upplevelsen med er, kära bloggläsare! (Dvs typ Lena och Mikael...)

----------
Hallå, vad hände i Spaniens bidrag, en snubbe kutar upp och posar! Jag skrattar ihjäl mig! Underbart!
Hallå, Moldavien, fantaaastiskt! Mera saxofonjuck, pimpade fioler och electric boogie i ESC! Min vinnare helt klart so far...
Ok, vill man sjunga något viktigt ska man ha en kör som går i gemensam samlad tropp framåt. Steg. Steg. Steg.
Hahahaha Belgien, underbar kommentar från kommentatorsbåset. "Me and my guitar, den handlar förvånansvärt nog om honom och hans gitarr." Fan, kommentatorerna rular ju, "Hur många är de egentligen i 2+3?"

21:46 - Oh, nu kommer kvällens kortaste sångerska, vet ni att hon står på en låda som göms under klänningen?

21:51 - Grekland: Årets studentflaksplåga? Oppa! Hahaha han spelar på en jättestor träflaska, mer etnoinstrument i ESC! Å, avslutas med en mobilsignalkoreografi, hurra! Andraplacering på Ozzylistan. Moldavien leder fortfarande tack vare saxofonjuckaren.

21:54 - UK: Å, pax för att sjunga smetig ballad i en låda. Åhå, nähä, nu blev det pop. Men visst är det lite Picadilly circusvarning på dansarna i bakgrunden? Det här bidraget skulle ju lätt platsa i ESC 198..6? AJ! Där skar det sig rejält! Och hurra! Kommentatorerna håller med om 80-talstouchen!

22:05 - Turkiet: Höll på att somna, men vips så slänger de in en dansande astronaut! Hurra!

22:08 - Albanien: Ja. Det är elfiolernas och de stora krullfrisyrernas år i år.

22:15 - Ukraina: Oh yeah, döden sjunger ballad.

22:20 - Frankrike: För icke insatta berättar tolk-Ozzy att texten ungefär går såhär: Kom igen kom igen kom igen, dansa dansa, man måste dansa, kom igen allihopa, dansa dansa, kom igen kom igen, alla människor dansar. Fin text, man blir nästan rörd.

22:23 - Rumänien: Det är alldeles för lite glasflygeldubletter och operaarior i ESC. En favvo! Fast rörig. Den passar också in under kategori 80's is back förresten. Känns lite... Haakon Pedersen - Nattens drottning på nåt vis.

22:29 - Ryssland: Humor igen! Mer pratinslag i ESC! Sång: What am I doing noooow? (Sångaren håller ritad bild på tjej i handen.) Prat: You're looking at a photo of your darling. Underbart! Jag skrattar så jag gråter.

22:33 - Armenien: Börjar bli för trött för detta, men detta bidrag kan inte gå omärkbart förbi. Speciellt inte kommentarerna innan låten startar. "Den här låten handlar om att hon tar med sig aprikoskärnor från hemlandet vart hon än åker. Vad tar du med dig Christin?" "Sillsallad!" Sen får vi se en orgie i etnoflöjt och etnodans. Å jag dansar runt med en liten kruka i lergods och låtsas vattna aprikoskärnor, och se, det växer aprikosbös ur en stor sten!

Rysk update: Linda messar ang. Vad gör jag nuuu? Du tittar på ett foto på din älskade: "Det var väl inget foto, vem som helst kunde ju se att det var en fusklapp!" Hahahaha! Å jag skrattar så jag gråter åt detta spektaaakel.

22:44 - Israel: Jag är ledsen men jag kan inte låta bli att göra turkhitstexter av alla såna här låtar. (ansiktsburk, hatten är din..) "Gamla killknarkaaaar, ta mej meeed din saltsill, ååååhåååå, einar hattar in" 22:47 skrattar jag så jag gråter igen, för Linda lider tydligen av samma åkomma som mig: ""Svålen suddar in, shakalala ser min mandolin" hahahaha jag gråter. Två människor, en tanke.

22:48 - Danmark: Det är alldeles för lite fluffiga frisyrer och vi försöker hålla handen men åker iväg från varandra på en liten snurrskiva i scenen. Hurra! Linda hävdar att Gary Moore är dansk fast smal och ljuhårig. Åhå, det var Thomas G:son som skrivit den. Såklart. Varför skulle de annars ha en fluffrockare på scen?

Gode gud, gode gud, gör så att någon mer i publiken springer upp och posar nu när Spanien ska sjunga igen! Jag tycker fan det är fetfusk att han ska få spela sin låt två gånger. Tyckte han skötte sabotören apsnygg första gången och tyckte den var en av de bästa. Nu - skruttfjant. No karma for me. Vad är det förresten för skillnad mellan sabotören och sångarens svartklädda wannabe-körare som kutar in efter halva låten?


Inga kommentarer: