lördag, oktober 20, 2007

Ozzy - überpedagogen from heaven

Klockan är 21:56 pip och jag är astrött igen. Kunde inte somna inatt, dels hade grannen fest. Ovanligt. Dels var jag nog undermedvetet nervös för improkursen jag skulle hålla över helgen.

Gäspar käken ur led ikväll.

Hes, pratat halva dan, coachat impro. Och det var.... SÅ JÄVLA KUUUUUUUUL! Och JAG ÄR SÅ JÄVLA BRAAAAAAA!

Jag blir lika förvånad varje gång jag håller någon typ av teaterkurs. Jag är fan mastodontpedagogen. Fett bra! Ok, småsaker kunde gjorts annorlunda, men hur lätt är det att planera en improkurs för ett helt gäng okända människor? Man vet noll om vad de kan, vad de vill ha ut av kursen osv. Och så går man dit med en jätteluddig planering och bara... wings it. Brings it. De ställer frågor. Jag kan svara. Jag kan se vad varje enskild individ behöver, och jag kan få fram det ur dem. De blir bättre under min ledning. Mycket bättre. Utvecklas snabbt.

Jag är grym.

Och nu behöver jag sömn.

Natti. (Klockan är tio på kvällen, detta är sjykt I tell ya.)


3 kommentarer:

Lintin sa...

Fan vad grym du äääär! Heja Ozzy!!

Anonym sa...

Yeah! You rock!

KuriÅsa sa...

Ja jag är! weeehaaa