torsdag, oktober 25, 2007

Det är ju bara kärlek ffs!

Tänk vad lite sömn kan göra. Idag är det skitintressant med upplysningen hurra hurra.

Någon mer som har reflekterat över hur fantastisk rent innehållsmässigt låten med hon Säkert - Hello Saferidetjejen och Peter Jöback är? En helt vanlig låt om kärlek. Hurra! Har alltid stört mig på att så fort homosexuell kärlek skildras i kultur så är den det avvikande, det udda. Och jo... rent procentuellt så är det väl inte normen i samhället, men det handlar om kärlek mellan två människor. Vad är det som är så otroligt ögonbrynshöjande med det?

Ojoj det här skulle jag aldrig börjat skriva om känner jag, för jag har inte tid att snärja in mig i debatten! Reformation och renässans väntar...

Fast mest stör mig nog min egen starka drift att poängtera att jag är hetero när jag skriver om sånt här. Spela roll! Sen börjar de gamla argumenten om barnalstring och annat snurra igång i skallen.

Nä, jag lämnar det här, men varsågoda att diskutera loss i kommentarerna!


6 kommentarer:

Lintin sa...

Etiketter schmetiketter, det viktigaste är att man har kul och att man tar hand om varandra. Men det är som du säger - don't get me started på det här ämnet... =)

Anonym sa...

Min kompis blev botad från sin homofobi. Han gifte sig med en kallskänka som umgicks mycket med bögar och insåg att han inte behövde vara rädd. Alla killar tänder inte på honnom! Faktum är att han är en mycket bättre människa nu :).
Hörde förövrigt på radio i går att "homobeteende" är väldigt vanligt i djurvärlden, apropå det där med vad som är "naturligt" etc.
Iaf, är väl kärleken viktigast för människan. Den kan man inte styra :)

Anonym sa...

Sarisen står för ovanstående inlägg :)

KuriÅsa sa...

Jag hade en jobbarpolare som trodde att homosexualitet smittade. Undrar hur han egentligen mådde på jobbet, iom att ungefär 15% av de anställda var just homo.

vandrarvild sa...

just nu har jag en kille i min närhet som hela tiden skämtar om bögar och antingen är extrem homofob(han antyder att min pojkvän är gay, t ex) och så är han ltie bög själv och anar det men vågar inte erkänna det. Jobbigt. Jag erkände för miog själv för flera år sen att jag antagligen inte är 100% straight utan kanske bara 95% så alla lesbiska skämt blev helt plötsligt väldigt flata...

KuriÅsa sa...

Ordvits-alert!