tisdag, september 04, 2007

De grå spelar ping pong

Jag har kommit på att jag inte är konflikträdd. Jag är konfliktlat. Om jag tycker något eller någon är jobbig eller att det skär sig så... skiter jag i den eller det helt enkelt. Hade till exempel ett guldläge i helgen att konfrontera en fd vän om hur hon beter sig mot mig, men... jag sket i det. Kände att det inte var värt ansträngningen. Lika bra att undvika helt, jag kommer inte sakna henne. Hårt men sant.

Och nu skulle jag vilja skriva jäääääättemycket om kvällens möte med improgruppen, men av respekt för mina kollegor gör jag inte det. Jag säger bara skruva på kranen och låt den rinna. Var väl det vi gjorde. Och nu är hjärnan ute och springer maratonlopp. Funderar över vad jag kan göra annorlunda, funderar över vad jag gjort dåligt och vad jag gjort bra. Och vad jag vill.

Jag vill ha roligt.

Jag vill vara rolig.

Och jag behöver vila mycket mer än vad jag gjort det senaste året.


3 kommentarer:

Lintin sa...

Konfliktlat, vilket underbart ord!

Anonym sa...

Ozzy du är rolig. Det är bara det att du inte sett dig själv från åskådarplats...
Petra

Anonym sa...

ääh, ge dig, du ÄR ju redan rolig!!!!