tisdag, april 03, 2007

gmrrrrrrrrn

Vilken oerhört märklig morgon

Vaknar

Kommer på att det är påsklov och att jag kan sova längre om jag vill

Somnar om

fast jag vaknar hela tiden för här i nya lägan kommer sopbilen och brummar och hämtar skräp varenda jävla morgon

Somnar om

Drömmer en mycket obehaglig mardröm

Vaknar när den är som värst

Ligger och drar mig

Då ringer hon

försäljerskan från hitta.se

Direkt frågar jag om hon vill sälja nåt, för mitt lilla företag har i princip inga pengar alls. Nä jag undrar bara lite om du har kollat hur ni syns på hitta.se. Man kan profilera sig lite, och det är klart inga tjänster är ju gratis...

Hon ringer tillbaka en halvtimma senare när jag satt på datorn. Och får mig att känna mig som att jag gör världens största misstag som inte lägger tvåtusen kronor av de 4500 kronor mitt "företag" just nu har på banken.

Hela samtalet lämnar liksom en känsla av misslyckande efter sig. Olägligt. Eftersom det är så jag känner mig ganska ofta just nu. Fast jag lyckades dansa bort den känslan igår. Lindy hop måste nog vara världens bästa själsmeddusin. Deppad. Cyklar till lindyn med deppmusik i öronen. Går in genom dörren. Och blir glad på två sekunder ungefär när jag får se vilka dagens ledare är och vilken glad musik de spelar och sen lär vi oss massa nya jätteroliga turer och sen är jag kvar och dansar massor och pratar med massa människor och vad vore livet utan West coast jitterbugs?

Och så ringer den trevliga tanten från hitta.se och sabbar det. Dumma.



Inga kommentarer: