tisdag, december 23, 2008

Nästa öa

Nu govänner ska ni få vara med om en lifetime first i Ozzys liv!

Bussbloggning.

Jag åker buss. Hem till öa. Och bloggar. Och hyllar (för ovanlighetens skull) mobilt bredband! Just nu passerar vi Kungälv, orten där jag bodde mina första år i livet, och orten där far gick bort och är begraven. Solnedgången lyser röd på fästningen och frosten ligger vit på marken och brun lyser Ozzys gom av en rulle center som fick bli lunch idag och herrejävlar vilken fin solnedgång... helt klart och stilla vatten såg jag nu. Fiiiiint! Nästa Kungälv säger göbben som kör.

Håhåjaja. Ut till öa och isoleringen. Vilket å andra sidan brukar betyda goda studieresultat, vilket kan behövas nu. Har två stora uppsatser som ska in, den ena deadline 7 januari, och den andra också. Typ. Fast man får slöa lite om man vill.

Dagens höjdare: Fick eget säte på bussen, hurra! Just den bussen jag sitter på nu, som går ut till öa non stop utan extrasvängar brukar vara fylld till bredden på lilljulafton, speciellt vid den här tiden. Folk står upp i gångarna. Så idag var jag ute i god tid, vid hållplatsen 20 min före bussen skulle gå. Lång kö! Krejsi! Ozzy tränger sig smidigt på sidan och... får eget säte för bussen blir inte full. Hurra! Och hurra att jag gick på centralens toa innan avfärd så jag insåg att jag behövde snorpapper, annars hade jag haft en pöl snor i knät nu.

Närta Kode


Inga kommentarer: