måndag, september 04, 2006

Bajshumor

Och nu ett pluggavbrott! Rim (från Rims krams) är här och ser till att jag kan lägga in länkar (se länken till hennes blogg Rims krams) och har en räknare längst ner på bloggen, så nu kan ni se hur många som är inne på min blogg! Och så fick den en ny höstig grön look också. Hurra!

Satt och ojade mig över hur svårt det är att sträckläsa en hel diktsamling. Jag vill stanna upp och reflektera efter varenda dikt, och helst läsa den igen, och så vidare. Då föreslog Rim att jag skulle stoppa in ordet bajs i varje rad för att göra det roligare. Så här kommer den bajs-reviderade dikten "Bajsande gudinnor" av Edit Södergran, bearbetning Ozzy K!

Bajsande gudinnor

När du såg bajsens ansikte, blev du besviken
denna bajserska med slappa drag
var hon den mest tillbedda och den oftast bajsande
den minst bajsande av alla gudinnor
hon som bajsar över de vindstilla haven
de blommande bajsarna, de ändlösa bajsarna
och du beslöt att aldrig tjäna bajs.

Närmare trädde äter smärtan med bajset i ögonen
den aldrig bajsande
den mest kända och minst bajsande av alla gudinnor
hon som bajsar över de stormiga haven och de sjunkande skeppen
över de bajsande för livet
och över de tunga bajsar som vila med barnen i
mödrarnas bajs

Vi skrattade så vi grät och ställde oss sedan frågan; varför är det så roligt?

7 kommentarer:

Rim sa...

hihihih! Bajs!! Jag vet inte varför det är så roligt. Men... det spelar liksom ingen roll... Det som spelar roll är att den fina dikten fick mig att skratta så jag fick ont i magen. Och alla vet att den som skrattar mycket lever längre och därför kan skriva fler roliga bajs-bloggar!

KuriÅsa sa...

Hejja bajshumor! Och hejja kommentarer!

Anonym sa...

Jag har fortfarande en traumatiskt upplevelse från bussresan från Köpenhamn... (och allt är Keénes fel... Kolla vad som har hänt med världen! :)

KuriÅsa sa...

Vaddå? Var det mycket bajs på vägen? Eller gjorde ni ett försök att använda den extremt minimala toaletten, med ödesdigra resultat?

Anonym sa...

Extrementer förföljde passagerarna (som satt längst bak i bussen) hela vägen från Köpenhamn till Örgrytemotet! Detta i sin tur förgiftade luften för oss andra. Annars kan du fråga ut Jakobobo om historien. Själv är jag alldeles för trött att prata om det.

Anonym sa...

Bajs är kul, därför skrattar man!

KuriÅsa sa...

Men VARFÖR är bajs kul?